۳ متهم پرونده آتش‌سوزی شهربازی و قتل یک مرد جوان در منطقه آرامگاه فردوسی پس از روزها فرار در شمال کشور دستگیر شدند.

قتل - خونریزی - خون

به گزارش همشهری آنلاین، اوایل شب هجدهم تیر زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و خبر درگیری مسلحانه در محل غرفه‌های اجاره‌ای شهربازی، نیروهای انتظامی را به تکاپو انداخت. با گزارش این حادثه بلافاصله گروهی از نیروهای انتظامی به سرپرستی سروان مصطفی حسنی (رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی) عازم محل حادثه شدند و تحقیقات پلیسی را در حالی آغاز کردند که بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد جوان ۳۳ ساله‌ای در نزاع هولناکی هدف گلوله قرار گرفته و توسط خودرو عبوری به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شده است.

ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که افرادی سوار بر۳ دستگاه خودرو (پارس، تیبا و ۲۰۶) مقابل آرامگاه فردوسی وارد درگیری شده‌اند و با سلاح وینچستر به سوی جوانی به نام «علی-ب» شلیک کرده‌اند که به خاطر غرفه‌های اجاره‌ای شهرداری در شهربازی مشهد با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودند.

از سوی دیگر، تلاش کادر درمانی بیمارستان برای نجات جان جوان ۳۳ ساله به نتیجه نرسید و با مرگ این جوان حادثه درگیری مسلحانه وارد مرحله جدیدی شد. طولی نکشید که با گزارش خبر جنایت مسلحانه به قاضی ویژه قتل عمد مشهد، بی‌درنگ قاضی محمودعارفی راد نیز به طرف مرکز درمانی حرکت کرد و بدین ترتیب تحقیقات قضایی در حالی ادامه یافت که خبر وحشتناک دیگری حوادث تلخ آرامگاه فردوسی مشهد را پیچیده‌تر کرد.

قتل و اغتشاش مقابل آرامگاه فردوسی | ۳ برادر جنایتکار دستگیر شدند + عکس

هنوز بررسی‌های مقام قضایی درباره چگونگی وقوع جنایت مسلحانه ادامه داشت که ناگهان شعله‌های سرکش آتش در غرفه‌های اجاره‌ای شهربازی زبانه کشید و تعداد زیادی از غرفه‌ها را به خاکستر تبدیل کرد. در پی وقوع این ماجرا، امدادگران آتش‌نشانی نیز عازم شهربازی اطراف آرامگاه فردوسی شدند و برای فرونشاندن شعله‌های آتش بسیار از خودگذشتگی کردند.

بالاخره پس از مدتی تلاش اگرچه شعله‌های آتش خاموش شد، اما خسارات هنگفتی برجای ماند. از طرف دیگر تحقیقات قاضی عارفی‌راد در مرکز درمانی بیانگر آن بود که جوان ۳۳ ساله علاوه بر اصابت گلوله، هدف ضربه چاقو نیز قرار گرفته است. به همین دلیل جسد برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و بررسی‌های تخصصی برای دستگیری متهمانی که ۳ تن از آنان برادر هستند با دستورهای قضایی شروع شد.

گستردگی حوادث تکان‌دهنده در اطراف آرامگاه فردوسی و جوی که موجب احساس ناامنی شده بود، تحقیقات را به جایی رساند که با دستورهای ویژه سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) پیگیری‌های پرونده به گروهی کارآزموده از افسران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی سپرده شد و بدین ترتیب با هماهنگی انتظامی، ردیابی متهمان فراری ادامه یافت.

قتل و اغتشاش مقابل آرامگاه فردوسی | ۳ برادر جنایتکار دستگیر شدند + عکس

رصدهای اطلاعاتی که زیر نظر مستقیم سرهنگ مهدی کسرویی (رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی مشهد) صورت گرفت به سرنخ‌هایی رسید که نشان داد ۳ برادر که از متهمان اصلی ماجراهای وحشتناک آرامگاه فردوسی هستند به شهرهای شمالی گریخته‌اند.

طولی نکشید که ۳ برادر زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفتند و با شگردهای فنی به مشهد هدایت شدند. زمانی که ۳ متهم مذکور به منطقه ییلاقی ابرده رفتند، همچنان زیر ذره‌بین حفاظتی پلیس بودند تا اینکه سوئیتی را در آن منطقه اجاره کردند و به طور مخفیانه مستقر شدند.

در همین حال گروه تخصصی نیروهای امنیت عمومی با دستور قاضی عارفی‌راد عصر روز گذشته ۳ برادر را که هادی، وحید و حمید نام دارند، در یک عملیات ضربتی و هماهنگ در روستای ابرده دستگیر کردند و به مشهد انتقال دادند.

تحقیقات بیشتر برای ریشه‌یابی حوادث تکان‌دهنده در اطراف آرامگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد.

کد خبر 870068
منبع: خراسان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    9 0
    خراسان تگزاس
  • رضا هاشمزهی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    9 0
    اشد مجازات
  • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    9 0
    به اوباش اجازه ندهید امنیت را از جامعه بگيرند
  • روح اله IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    7 0
    فردا ازاد میشن دوباره از اول این کار و تکرار میکنن نیروی انتظامییییییی
  • بهنام IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    10 0
    چه فایده پلیس باسختی این اوباش را دستگیر میکند بعد قضات محترم انان را بلافاصله ازاد میکنند
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    8 0
    هر وقت اعدام شدند به ما اطلاع بدید
  • رحمن IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    7 0
    چون کار خوب انجام دادند فردا آزاد می شوند. جامعه خیلی ناامن شده و هرکس دلش می خواهد هر جرمی مرتکب می شود و هیچ چیز بازدارنده ای وجود ندارد لطفا قاطعانه با مجرمان برخورد کنید
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    3 0
    لطفاً برخورد شدید تا امنیت برقرار شود رآفت اسلامی ممنوع
  • حامد US ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    3 0
    اعدام بشن درهمون نقطه که برا بقیقه بی مغزها اعبرتی بشود مگر هرکی برا خودشه
  • US ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    1 0
    درجا اعدام وبس